Magamról ★ web: zelenij.hu, trxedzo.hu ★ e-mail: linda@zelenij.hu ★ facebook: facebook.com/edzesrefel

TRX mindenkinek – bizonyíték nem ígéret!

Kézenállás TRX-szel – jutalom feladat az edzés végén. :D

A súlyzós edzések mellett egyre nagyobb teret hódít magának a funkcionális edzés, amit ugyan sokan támadnak, de ennek az az egyszerű oka, hogy nem a helyén kezelik ezt az edzéstípust. Nem kell választani a súlyzós és a TRX között.
Alapesetben én is súlyzós edzéssel kombinálva használom az óráimon, mert minél változatosabb a terhelés annál jobb. Ám, ha olyan sportlóról van szó, ahol nincs szükség felesleges izomzatra (ugyanis az is felesleges súly, amit cipelni kell) és alapozó, állóképességi, erőfejlesztő edzésről van szó, ott a TRX tökéletesen megállja a helyét önmagában is.
A TRX saját alapozó edzéseimben betöltött szerepéről és tapasztalataimról már meséltem, most négy – különböző célokkal – nálam edző vendégem tapasztalatát szeretném megosztani veletek, hogy bebizonyítsam a hobbi sportolótól a profi szintig mindenki megtalálja a maga számítását. Sőt az is kiderül, hogy nemcsak fizikailag de szellemileg is segít felkészülni.

“Miért volt jó a TRX? Először is élveztem, mert jó volt az edző! :) ami szerintem nem utolsó. Másrészt kemény és változatos gyakorlatokat talált ki a Linda, nem volt unalmas. ezenkívül rengeteget fejlődtek a törzs és kar izmaim, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy terepen nagy sebességnél is biztosan meg tudjam tartani a kerékpárt és minden technikai akadályt magabiztosan abszolválni tudjak. Én alapjáraton nem kedvelem a benti terem sportokat és a kondi edzéseket sem, de ide szívesen jártam és ha nem is mindig kellemesen, sokszor kellemetlenül (főleg másnap :) ), de elfáradtam. :) a hatását pedig már most érzem a kinti edzéseken és versenyeken, ez a jövőben is biztos pont lesz az edzéstervben, ez 100%!” – Benkó Barbara hegyikerékpáros olimpikon

Szilvi és Tomi TRX-ezik

“2013 őszén kezdtünk el együtt dolgozni Lindával, mivel kerékpáros alapozó időszakunk egyik elemének a TRX-et választottunk. Mivel ő is kerékpározik, így nem volt szükséges elmagyarázni neki, hogy mik is a „gyenge pontjaink”. Több éven keresztül a kettlebellel történt a téli erősítés, annak is megvan az előnye, de sajnos a tapasztalat azt mutatta, hogy a túl merevvé tette a mozgást, ami sajnos a terepkerékpár esetében nem éppen előnyös. TRX ennél jóval rugalmasabb és sok egyensúlyérzéket igényel, ami nekünk csak hasznunkra vált. Gyakorlatok szinte végelláthatatlan változatai és kombinációi miatt szinte nem is lehet megunni az edzéseket, minden izmot nagyon keményen átmozgatnak (hasizom a legkegyetlenebb) és emellett Linda által kitalált „pihentető gyakorlatok” (motorzás, plank, kézenállás trx-el, fittball labdás egyensúlygyakorlat) még jobban feldobták az órákat. A gyakorlatok között sok nyújtas is van, ami nagyon hasznos az izomzat regeneráció es hajlékonyság/rugalmasság szempontjából.

TRX edzések előtt 2-3 szabályos fekvőtámaszt is alig bírtunk megcsinálni, mivel vállban nem éppen erős egy kerékpáros, pár hét kemény edzés nagyon látványos fejlődést értünk el a fekvőtámasz témában (is).

Fontos megemlíteni, hogy Linda minden mozdultunkat árgus szemmel figyelte, nehogy valamit rosszul csináljunk, mert azzal inkább ártunk magunknak, mint használunk. Nagy tapasztalat és tudás van a háta mögött, így nyugodt szívvel rá mertünk bízni magunkat. Edzés mellett táplálkozással kapcsolatos kérdéseket is meg tudtunk vitatni vele.

Bátran merjünk ajánlani akár futó, akár kerékpáros edzés kiegészítőjeként.

Amellett hogy egy nagyon jó sporttal sikerült megismerkednünk, Linda személyében egy nagyon jófej, és értékes embert ismertünk meg, tehát  2 in 1! Summa Summarum: „TRX edzésre fel!” – Cséri Szilvia és Káldi Tamás hegyikerékpár versenyzők

Móni TRX-ezik. :)

Nekem a TRX nem csak abban segített, hogy a túrákat gyorsabban teljesítsem, hanem a koncentráló képességemet is fejlesztette, hogy a túrákon fejben is „ott” legyek. TRX fejleszti az állóképességem, mindenemet átmozgatja, megdolgoztatja és szépen formálja a testem. – Németh Móni teljesítménytúrázó