Magamról ★ web: zelenij.hu, trxedzo.hu ★ e-mail: linda@zelenij.hu ★ facebook: facebook.com/edzesrefel

Táplálkozz színesen!

Táplálkozz színesen szó szerint! Hogy miért? Mert minél színesebben étkezel, annál többféle fitotápanyagot és így antioxidánst is juttatsz a szervezetedbe.

A sárga és a narancssárga színű gyümölcsökben és zöldségekben sok a C-vitamin, a karotionid és a bioflavonid. Tehát védi a szívedet, a látásodat, a bőrödet és nem utolsó sorban az immunrendszeredet.

A zöld színű zöldségek és gyümölcsök a bennünk lévő luteinnek és karotinoidoknak köszönhetően csökkentik a civilizációs betegségek kockázatát, mindemellett nagy-nagy szerepet játszanak a látás és a bőr egészségének megőrzésében is.

A fehér színű zöldségek és gyümölcsök a magas tartalmú kálium és magnéziumtartalmuknak köszönhetően a szíved megóvásában segítenek.

A piros színű zöldségeknek és gyümölcsöknek magas a kálium és a magnézium tatalma, ezért óvják szívedet.

A kék és lila zöldségekben és gyümölcsökben sok-sok antioxidáns található, ezért csökkentik az érelmeszesedés kockázatát.