Magamról ★ web: zelenij.hu, trxedzo.hu ★ e-mail: linda@zelenij.hu ★ facebook: facebook.com/edzesrefel

Nincs időd főzni? Nem kifogás többé!

Gyakori kifogás, hogy azért nem tud valaki diétázni, mert nincs ideje főzni. Hát akkor vegyünk sorra pár alternatívát, hogy tudunk diétásan étkezni, úgy, hogy közben nem kell semmi extrát főzni és ételhordókat cipelni.

Pofon egyszerű reggeli:

Protein turmixot elkészíteni nem nagy kunszt. Shakerbe tej vagy víz, bele a protein por összeráz és kész. Ezt pedig fel lehet turbózni cukormentes müzlivel, zabbal vagy 1-2 szelet pufirizzsel. Egy-két gyártónál kapható instant, zacskós étkezés helyettesítő (MRP), ami általában proteinből és zabból áll. Viszont figyeljetek oda, általában magas a szénhidrát tartalmuk.

Gyors tízórai és/vagy uzsonna:

Tízóraira belefér 1-2 gyümölcs, vagy ha szigorú a diéta, akkor elrágcsálhatunk egy kis friss zöldséget. Túl nagy konyhatündérkedést ez sem igényel. Ha valami édességre vágyunk jöhet a protein szelet. A legtöbb protein szelet – mint az MRP-k –  sok szénhidrátot tartalmaz, erre figyeljetek oda. De van olyan is, ami nulla szénhidrát és zsír tartalmú.

Finom és diétás ebéd:

Ezt ma már nem olyan bonyolult megoldani. Először is ebédszállítóknál kapható diétás ebéd is. Bár a zsírégető rakott krumpli és egyéb cifra nevek nem jelentenek valóban diétás ételt. A jó ebéd csirke, vagy pulykahusi roston vagy grill formában zöldséggel.

Ha a kollégák gyorsétterembe csábítanak az sem gond. Vegyél hamburgert és egy salátát, a zsömlét dobd ki a saláta öntettel együtt és a sült husit edd meg natúr salátával.

Illetve szinte minden boltban kapható előrecsomagolt saláta keverék, ez is tökéletes – például cézár saláta. Az öntet és a kenyér kocka itt is felejtős. Ha csak zöldség van a salátában, vegyél egy vizes tonhal konzervet és tuningold fel vele.

Könnyed vacsora:

Szinte minden nagyobb élelmiszer boltban kapható már frissen sült grill csirke. Csak szedd le a bőrét és máris eheted a finom csirkemellet. Sőt nem is kell egész csirkét venned, általában csak csirkemell is kapható.

Ha valami könnyedebb vacsorára vágysz, vegyél egy doboz cottage cheeset, ami natúr vagy fűszerezett verzióban is kapható. Ezt magában is eheted, vagy egy kis zöldséggel.

Netán édességre vágysz? Egy kis túró, folyékony édesítő plusz fahéj és máris eheted a mennyei és diétás krémtúrót.

Na ugye, hogy nem is nehéz főzés nélkül is boldogulni?! Szóval, az hogy nincs időd főzni többé már nem lehet kifogás az egészségesebb étkezésre.

Ugyanakkor tudomásul kell venni, hogy az igazán látványos és tartós eredményhez muszáj magadra főzni és személyre szabott étrendet követni – magyarul ez csak tűzoltásra jó, ha pl. 1-2 napig semmiképp nem tudod megoldani a tiszta étkezést. Nyilván egy fontos meeting kellős közepén nem veszed elő a kis dobozkádat és üzleti ebédeken sem mondhatod, hogy te hoztál magaddal enni. Ám ez nap, mint nap nem megoldás.

Íme néhány egyszerű és egészséges receptem: