Magamról ★ web: zelenij.hu, trxedzo.hu ★ e-mail: linda@zelenij.hu ★ facebook: facebook.com/edzesrefel

“Nem hiszek az off-szezonban” – Dana Linn Bailey interjú

Mikor és hogyan kezdted az edzéseket?

Mindig is nagyon aktív és versengő típus voltam, már 5 évesen – a legfiatalabbként – bekerültem az úszó csapatba. A gimnázium után fociztam a West Chester University csapatában, kezdő védőként eljuttatva a csapatomat az NCAA playoff-jáig. A főiskolai évek végével a focista pályafutásom is befejeződött és lett egy csomó extra szabadidőm. Nem volt több edzés, nem volt több játék, nem volt edzőm aki megmondta, hogy fussak.

A barátom Rob (ma már a férjem) levitt magával a terembe. Alapvető ismeretekkel már rendelkeztem a súlyzós edzésekről a sport múltamnak köszönhetően, de igazából csak Robot utánoztam és úgy edzettem, ahogy a „pasik”. Már pár hónap elteltével jelentős erő és izomtónus fejlődést vettem észre magamon. Elég gyorsan a terem megszállottja lettem. Ugyanis van azaz őrült versengős felem, ami folyamatosan hajt, hogy lássam milyen messzire tudok elmenni, mi a legnagyobb súly amit bírok, vagy hogy tudnám átformálni a testem. Az edzés nekem függőség.

Egy év edzés után, 2006 májusában elindultam életem első figure versenyén. A versenyre való felkészülés volt azaz extra, ami véglegesen az életem részévé tette az edzést.

 

Hogy néz ki egy napod?

Egy tipikus hétköznapom: reggel 6 óra körül kelek, reggelizem és összeszedem magam a munkába. 6.45 körül indulok dolgozni. 7.30-tól 15.15ig dolgozom. Délután 4 óra körül érek haza, megkajálok és játszom a kutyáimmal. 17.30-18 között megyek le az edzőterembe és kb. 19.30ig ott vagyok. Edzés után, mikor hazaértem elkészítem a másnapi kajám. Utána vacsora, zuhany és megpróbálok ágyba kerülni mielőbb. Ám általában a tv előtt ragadok vagy a weboldalammal bíbelődöm, tehát későn kerülök ágyba. Aztán másnap minden kezdődik elölről.

Hogyan edzel?

Általában 8 napos ciklusokban edzem. Egy nap egy izomcsoportra edzek. Felső testre nagy súlyokkal és lassabb ismétlésekkel dolgozom. Az ismétlés szám 6-15 között mozog és 4 szériában. Lábra – mivel a focis múltnak köszönhetően elég erős – valamivel könnyebb súlyokkal és magasabb ismétlésszámmal dolgozom, olyan 10-15 vagy 15-20.

Nem csinálok túl sok kardiót, először is mert utálom, másrészt nap végén már nincs is időm rá. Ha kardiózom – versenyek előtt -, akkor lépcsőző gépet szoktam használni, de a kardió az utolsó dolog a listámon. Nem szeretem a pihenőnapokat, gondolom a megszállottság miatt, de próbálom úgy intézni az edzéseimet, hogy minden izomcsoport elég pihenőt kapjon a következő edzésig. A pihenés nélkülözhetetlen a fejlődéshez.

Hogy néz ki az étrended?

Nem vagyok valami nagy diétázó. Nem számolom a szénhidrátokat, nem mérem le a súlyát semminek és nem jegyzek le semmit… Egyszerűen csak eszem. Egyébként próbálok tisztán enni. A fő fehérje forrásom általában tojásfehérje, pulyka, hal, marha és néha csirke. A szénhidrát szükségletemet pedig zabból, rizsből és édes burgonyából fedezem.

De nem szeretem az egyhangú étkezést, szeretek úgy enni, mint a “normális” emberek. Egyszerűen csak egészségesebb hozzávalókból készítem el az ételeimet, pl. ha spagettit szeretnék enni, akkor teljeskiőrlésű tésztából készítem el és tonhalat vagy sovány pulykamellet adok hozzá. Az ilyen egyszerű dolgok tesznek engem boldoggá.

Mi a kedvenc csaló kajád?

Bármi amiben van csoki, mogyoróvaj vagy fagyi. Megőrölök érte. De szeretem a pizzát és gabonapelyhet mályvacukorral.

Hogy küzdöd le a kísértést?

Általában én csak eszem. Nem vagyok valami jó a kísértések legyőzésében, viszont elég kemény edzek egész évben ahhoz, hogy egy-két csalókajába nem halok bele. Ha pedig versenyfelkészülés van és megkívánom a csokit, akkor vagy csokis rizses sütit vagy étcsokis mandulát szoktam enni. Egyébként az étcsokis mandula nagyon eteti magát, így résen kell lenni, nehogy az egész zacsi egyben lecsússzon. Illetve szoktam fehérjés browniet enni, amiből egy szelet 40 gramm fehérjét tartalmaz.

Kik a kedvenc versenyzőid?

Ava Cowen, Larissa Reis és Pauline Nordin, mert ők az izmosabb testtel rendelkeznek és mégis dögösek.

Melyik a legnehezebb része annak, hogy csúcsformában legyél?

A legnagyobb kihívás saját magammal dűlőre jutni. Nagyon kritikus vagyok magammal szemben, mindig azt nézem min kéne még javítani. Nagyon megterhelő ez lelkileg, mert a fitness világban a tested az amit néznek. Nem igen számít, hogy milyen vagy belül, de az igen, hogy miként nézel ki. Tehát állandó a bírálat és a kritika másoktól és magamtól is.

Melyik a kedvenc testrészed?

A hátam.

Melyik a kedvenc testrészed a férfiakon?

Nincs kifejezetten egy testrész… A nagy fiúkat szeretem. Legyen magas és izmos, nem kell, hogy vékony, definiált legyen, csak nagy szörny legyen… Valahogy úgy mint a férjem. Mellette kicsinek érzem magam. :)

Mi az elsőszámú életfilozófiád?

Nem hiszek az off-szezonban. Nem egészen értem azokat a versenyzőket, akik a színpadon fantasztikusan néznek ki, aztán hónapokig nem mennek le az edzőterembe. Célom inspirálni és motiválni másokat arra, hogy edzenek és csúcsformába kerüljenek.

3 tanács azoknak a nőknek akik izmosak és dögösek szeretnének lenni?

  • Nem kell félni a nagy súlyoktól.
  • Ha fegyelmezett, motivált és eltökélt vagy nincsen lehetetlen.
  • Nincs szükséged kiegészítőkre az izomépítéshez. Az izmoknak étel, edzés és pihenés kell.

Forrás (fordítás): www.cutandjacked.com