Magamról ★ web: zelenij.hu, trxedzo.hu ★ e-mail: linda@zelenij.hu ★ facebook: facebook.com/edzesrefel

“Minden héten van egy édesség napom” – Margret Gnarr interjú

Mi keltette fel az érdeklődésedet az edzések iránt?

Azóta sportolok, mióta az eszemet tudom. Tornával és műkorcsolyával kezdtem. Nagyjából 6 évig műkorcsolyáztam, aztán kipróbáltam a taekwondot egy barátommal és azonnal beleszerettem ebbe a sportba. Immár 10 éve taekwondozom és sok versenyt megnyertem itt Izlandon. A súlyzós edzéseket 16 évesen kezdtem és azóta havonta több alkalommal is az edzőteremben vagyok, de a taekwondo edzések mellett nincs sok időm. Napi két edzésem van az egyesületemmel és az izlandi nemzeti csapattal.

Sok nehézségen mentem keresztül az elmúlt egy évben. Akkortájt 47 kg voltam és már edzeni is alig bírtam, így a barátom lecipelt az edzőtermébe és súlyzós edzésre fogott. Egy hónappal később a heti 6 edzésnek valamint a helyes táplálkozásnak köszönhetően nagyszerűen éreztem magam. Ráadásul jobban néztem ki, mint valaha.

Lett egy nagyon jó személyi edzőm – Katrin Eva. 2009-ben az Arnold Classicon megnyerte a kategóriáját figure-ban. Heti 6 súlyzós edzést csináltunk továbbra is. Emellett heti egyszer pylometrikus edzést csináltam és elkezdtem ismét taekwondozni.

Miként maradtál motivált?

A családomnak és a barátaimnak köszönhetően. Szeretném, ha büszkék lennének rám. Állandóan fitness modellek képeit nézegetem, mint pl. Ingrid Romero, Nathalia Melo, Nicole Nagrani, Amanda Latona és Larissa Reis.

Milyen típúsú kardió edzések váltak be neked a legjobban?

Taekwondo, TRX és tabata. Nem tudok egy órán keresztül egyféle monton mozgást végezni, mint pl. a kocogás, utálok kocogni.

Mi a kedvenc diétás recepted?

Ha ételekről van szó én az egyszerűségre törekszem.

Íme a protein palacsintám: Két kanál csokis protein, egy kis fahéj, némi zabpehely és tojásfehérje.  Sosem mérem ki a tojásfehérjét, a fahéjat vagy a zabpelyhet. Általában csak veszek egy karton tojást és kész, azt hiszem 3 tojásfehérje elég lesz. Keverd össze a hozzávalókat, majd melegítsd elő a serpenyőt és süsd az egyik oldalát egy percig, majd a másikat 30 másodpercig és voila!

Hogy néz ki az étrended?

A diétám magas protein és alacsony szénhidrát tartalmú. Csirkét, halat, rizst, zöldséget, gyümölcsöt, Skyr-t (izlandi alacsony szénhidrát és magas protein tartalmú joghurt), tojásfehérjét, protein turmixot, pufirizst, bio mogyoróvajat és zabpelyhet eszek. Mindennap járok étterembe is itt Izalndon, a neve Nings. Itt egészséges ázsiai ételeket szoktam venni, pl. zöldtea tésztát csirkével és zöldségekkel.

Hogy küzdöd le a kísértést?

Minden héten van egy „édesség napom”. Az én „édesség napom” az minden héten a szombat, kivéve 2 héttel fitness a verseny előtt. Ezen a napon is egészségesen eszem, de engedélyezek magamnak valami édességet. Így, ha pl. szerdán rám jön a kísértés, könnyebb leküzdenem, hogy tudom nemsokára itt a szombat.

Mi a 3 kedvenc gyakorlatod?

  • guggolás
  • box jumping. Nagyon szeretek magasra ugrani. A legújabb rekordom 120 cm nekifutás nélkül.
  • taekwondo pad kicking és sparring

De a végtelenségig tudnám sorolni, az összes gyakorlatot szeretem.

Hallgatsz zenét edzés közben?

Nem tudok edzeni zene az ipodom nélkül. Jelenleg a dupstep a kedvencem.

  • Doomsday – NERO
  • Guilt – NERO
  • Why I feel this way – NERO
  • Turn me on – David Guetta ft Nicki minaj
  • Party rock anthem – LMFAO (somehow I never get tired of that song!)
  • Sorry for party rocking – LMFAO
  • Show me a sign – Modestep
  • Sunlight – Modestep

Vannak rövid és hosszútávú céljaid?

Van mindkettő, de a rövidtávúakra koncentrálok jobban. Versenyzésben a rövid távú célom, hogy a legjobb legyek ősszel az európai Arnold Classicon bikini kategóriában és én legyek az első IFBB Pro Izlandon. Nagy álmaim vannak.

Az életben pedig az a hosszú távú célom, hogy a lehető legegészségesebb legyek. Fizikailag és mentálisan is.

Mire vagy a legbüszkébb?

A legbüszkébb a versenyeredményeimre vagyok- műkorcsolyában, taekwondoban és bikini fitnessben. Büszke vagyok arra, hogy meddig jutottam nehéz gyerekkor és tini évek után.

Van, ami hátráltat a céljaid elérésében?

Csak az asztma. Nehéz úgy befejezni a kardió edzést, ha rám tör a roham.

Hogyan készülsz a versenyekre?

Amikor diétázom, igyekszem tartani a súlyomat, mert nem akarok súly veszíteni. Csak zsírt akarok leadni. A tükröt használom ellenőrzésre, de néhány héttel a verseny előtt az agy hajlamos megtréfálni és apróságokon kezdesz el aggódni és nem veszed észre a fejlődést. Ha ez történik megkérem az edzőmet, hogy mérjünk testzsír- százalékot.

Ki a kedvenc sportolód?

Ingrid Romero a legnagyobb kedvencem. Nagyszerű teste van és jó ember. Nagyon sokat segített nekem. Nagy kedvencem még Nathalia Melo, Amanda Latona, Larissa Reis és Nicole Nagrani.

Milyen táplálék kiegészítőket használsz?

BSN No Xplode NO fokozót minden súlyzós edzés előtt és BSN CellMass tömegnövelőt edzés után. Valamint BSN Dessert proteint használok a protein palacsintáimhoz.

Milyen tanácsot adnál azoknak a nőknek, akik olyan izmos mégis nőies fizikumot szeretnének, mint a tied?

  • szerezzenek egy jó személyi edzőt
  • edzenek keményen nagy súlyokkal
  • egyenek tisztán, de engedélyezzenek maguknak heti egy „édesség napot” és ne veszítsék el önmagukat

Forrás (fordítás): www.cutandjacked.com