Magamról ★ web: zelenij.hu, trxedzo.hu ★ e-mail: linda@zelenij.hu ★ facebook: facebook.com/edzesrefel

Karnitin – a zsírégetők klasszikusa

Ha zsírégetőkről beszélünk szinte mindenkinek az első ami az eszébe jut az a karnitin. Ez a legismertebb zsírégető, ami nem véletlen. A karnitin a zsírégetők klasszikusa.

A karnitin nem egy mesterséges dolog. Aminosavakból áll és alapjáraton is megtalálható a szervezetben, aminek a mennyisége az életkor előre haladtával csökken.

Tehát mire is jó a karnitin?

Először is segít a zsírégetésben. Méghozzá olyan formában, hogy a zsírsavakat a sejtekbe vonja, majd segít azok energiaként való elégetésében. Emellett javítja az állóképességet, növeli az izmok energiáját, erejét és elősegíti az izomzat növekedését, valamint gyorsítja a regenerációt is.

Ebből következik, hogy ha azt szeretnénk, hogy zsírégető és teljesítmény javító hatása maximálisan érvényesüljön, akkor edzés előtt kb. 30 perccel kell alkalmazni. Mivel hatékonysága edzéshez kötött, így passzív zsírégetőnek hívjuk. Vannak aktív zsírégetők is, melynek hatása edzéstől független.

Mikor és mennyit kell pontosan szedni?

Nagyon fontos a bevitt mennyiségre figyelni. Minimum 500mg, maximum 2000mg-ot érdemes egyszerre beszedni.

Mint említettem, a karnitin megtalálható a szervezetben táplálék kiegészítő szedése nélkül is, ugyanis számos egyéb funkcióval is rendelkezik. Például lassítja az öregedési folyamatokat, védi a májat, sőt a szív izomzatát is erősíti. Amennyiben az egészség védő hatását is ki szeretnénk használni a zsírégetés mellett, reggel éhgyomorra is alkalmazzunk kb. 1000mg karnitint.

Fokozható e hatékonysága?

A karnitin mennyiségét növelni nem érdemes, mert a felesleg egyszerűen kiürül a szervezetből. Ha maximális hatékonyságot szeretnénk, érdemes olyan karnitin kiegészítőt keresni, amiben van hozzáadott cholin – fokozza a szervezet zsírfelhasználását.

Továbbá a karnitin remekül kombinálható szükség szerint egyéb zsírégetőkkel, pl. termogénekkel.