Magamról ★ web: zelenij.hu, trxedzo.hu ★ e-mail: linda@zelenij.hu ★ facebook: facebook.com/edzesrefel

Futóblogom 7.

Gyorsan telik az idő. Nemrég kezdtem el a futást, januárban, most meg már alig 6 nap és eljön az első futóversenyem. De ne rohanjunk annyira előre. Az elmúlt időszak sem telt eseménytelenül. Például meg volt a második baráti futás a Margitszigeten a Futásra fel! Bár ezúttal kicsit kevesebben voltunk, mint elsőre, mert ez a szombat munkanap volt.

Ennek ellenére is szuperül sikerült és én is egyéni rekordot futottam: 7.59 km-t futottam Marcsival, kb. 50 perc alatt. Ez lényegében két belső kör volt a szigeten. Következőre már 3 kör a cél.

A belső körös útvonalunk Marcsival

A jövő

Először is a következő Futásra fel! baráti futás két hét múlva, április 7-én szombaton lesz. Várhatóan délután lesz ezentúl, mert már most igen meleg volt délben futni.

Április 1-én lesz a Vivicitta futóverseny, ahol a 3,2km-re neveztem. Nem nagy táv, de kell az ilyen sikerélmény is. Ráadásul itt a célom az egyéni rekord idő. Eddig a távra mentem rá, ezúttal viszont megpróbálok időre.

Április 1-je után pedig, heti 4 alkalommal minden reggel tervezek futni egy szigetkört. Szívből ajánlom mindenkinek a futást, mert nekem nagyon bevált alakformálás terén is. Nem változtattam szinte semmit az étkezésemen és mégis rengeteget formálódtam izomvesztés nélkül. Főleg a hasam és a popsim is. Ugyanakkor nagyobb túlsúly esetén a futás nem ajánlott, mert leterheli az ízületeket.

Maximális aerob pulzusszám

Az alábbi felsorolás segít a maximális aerob pulzsszám meghatározásában. Ennek segítségével tudod kontrolálni a futás intenzitását, hogy maximális legyen a zsírégetés és minimális az izomvesztés.

  • Vond ki az életkorodat 180-ból
  • Módosítsd a kapott értéket az alábbi kategóriák szerint:
  • Ha komolyabb betegséged van, vagy éppen túl vagy rajta (szívbetegség, bármilyen operáció, kórházi kezelés), vagy ha rendszeres gyógyszerezés alatt állsz, vonj le tízet.
  • Ha korábban nem edzettél, illetve edzettél, de megsérültél, romlottak az eredményeid, vagy ha gyakran vannak megfázásos betegséged, allergiás panaszaid, vonj le ötöt.
  • Ha legalább két éve edzel komoly problémák nélkül, nincsenek megfázásos, influenzás panaszod évi egy-két alkalomnál gyakrabban, ne vonj le semmit.
  • Ha több, mint két éve edzel problémamentesen, versenyeredményeid javulnak, sérülés nem fenyeget, adj hozzá ötöt.