Magamról ★ web: zelenij.hu, trxedzo.hu ★ e-mail: linda@zelenij.hu ★ facebook: facebook.com/edzesrefel

Futóblogom 5.

Lefutottam az 5km-t. Bizony eljött ennek is az ideje és jól ment a dolog. Bár agyban eléggé féltem tőle, de fizikailag jól bírtam és még ment volna több is. Az 5 km-t 32 perc alatt futottam le.

Igaz, ez nem egy maratoni táv, de nekem nagy siker, mivel régen sosem szerettem futni. Biztos le tudtam volna futni korábban is, csak abban nem lett volna élvezet. Ezzel az futó edzéssel szépen felvezettem a dolgot. Az áprilisi 3,2 km-es távval biztosan nem lesz gondom.

Egyébként próbáltam beizzítani a Polar órámat, hogy lássam a pulzusomat is a teljesítményem optimalizálásához. De egy alkalom után megkergült és hol nullát mutatott, hol 218-at. Egyszer amikor mért – és ha jól mért –, akkor olyan 160-168 közötti értéket mutatott. A 160 nem is olyan rossz. A képlet alapján nekem 159 kéne, hogy legyen a max., ezért kicsit a tempót vissza is vettem. Ez azt jelenti, hogy 9,5 helyett többnyire 9-cel futottam. Bár az 5km-es futáson az utolsó egy kilométert már meghúztam és 9,5-lel futottam le. :)

Kérdés! Egyedül futni nem olyan izgalmas. Lenne-e kedve valakinek csatlakozni hozzám a margitszigeti futásaimhoz? Időpontot egyeztessünk e-mailben vagy Facebook-on.

A maximális aerob pulzusszám meghatározásának képlete:

  •  Vonjuk ki az életkorunkat 180-ból
  •  Módosítsuk a kapott értéket az alábbi kategóriák szerint:
    • Ha komolyabb betegségünk van vagy éppen túl vagyunk rajta (szívbetegség, bármilyen operáció, kórházi kezelés), vagy ha rendszeres gyógyszerezés alatt állunk, vonjunk le tízet.
    • Ha korábban nem edzettünk, illetve edzettünk, de megsérültünk, romlottak az eredményeink, vagy ha gyakran vannak megfázásos betegségeink, allergiás panaszaink, vonjunk le ötöt.
    • Ha legalább két éve edzünk komoly problémák nélkül, nincsenek megfázásos, influenzás panaszaink évi egy-két alkalomnál gyakrabban, ne vonjunk le semmit.
    • Ha több, mint két éve edzünk problémamentesen, versenyeredményeink javulnak, sérülés nem fenyeget, adjunk hozzá ötöt.

Ez a képlet azért jó, mert nemcsak a teljesítményt tudjuk optimalizálni, de ez még zsírégető zóna, így nem jár izomvesztéssel, mint a magas pulzusszámú kardió, ami amúgy is inkább állóképesség fejlesztő. Szóval a futás, a súlyzós edzéssel kombinálva nekem nagyon bejött – a hasam sokkal szebb lett. Nekem többet ér, mint 60 perc monton, lassú aerob. Amire nem mellesleg időm sem nagyon van. Így akinek bírja a térde és egyéb egészségügyi akadálya sincsen, az vágjon bele a futásba.

Annak külön örülök, hogy most már egyre jobb idő van és végre lesz lehetőségem a természetben is futni. A margitszigeti szigetkör 5300 méter, így azt már bátran be tudom vállalni. És így ki is tudom próbálni a Nike+ GPS programot, ami térképen jelöli a futásom útvonalát is az egyéb adatok mellett. :)