Magamról ★ web: zelenij.hu, trxedzo.hu ★ e-mail: linda@zelenij.hu ★ facebook: facebook.com/edzesrefel

Futóblogom 1.

Mint már korábban írtam, elhatároztam, hogy megtanulok futni. Így bele is vágtam. Szerintem mindenkinek érdemes megpróbálnia a futást, mert kiváló zsírégető. Engem többek között ez is motivál, mert célom egy zsírmentesebb alak elérése, emellett a Margitszigettel szemben lakom, így vétek kihasználatlanul hagyni a lehetőséget. Az egésznek a titka, hogy mindenkinek meg kell találnia a maga motivációját.

Találd meg a saját motivációdat a futáshoz!

  • ez a legegyszerűbb űzhető aerob edzés
  • zsírégető
  • a legtöbb sport alapja
  • nemtől és kortól függetlenül elkezdhető
  • jó időben lehet a természetben is futni, ha pedig nem szeretjük a hideget irány a futópad
  • a futás mindenfajta edzés kiváló kiegészítője

Mivel a futás egy külön sportág, így a versenyre való felkészülésemhez kértem egy kis segítséget olyanoktól, akik már régóta futnak. Legnagyobb segítőmet és futó példaképemet a neten találtam meg, egyelőre még virtuális barátosnéban (nem találkoztunk még). Szóval Panni neked külön köszönet minden tanácsért és segítségért.

A következő táblázat a jelenlegi futó edzéstervem. Bár a változtatás jogát kénytelen vagyok fenn tartani, mivel az edzéstartás néha 1-2 napos csúszást okoz. Viszont a heti 3, később a 4 mindenképp be lesz tartva.

A futás nem igény túl nagy edzésfelszerelést, igazából egy fontos dolog van és az a jó futócipő. Én elsőre egy Nike mellett döntöttem és mivel iPhone-om van, így mindenképp egy Nike+ cipőt szerettem volna. Ez azt jelenti, hogy egy szenzor van a cipőben (nem jár a cipőhöz, külön kell megvenni), ami méri a futás sebességét és a megtett távot. Jó kis terepcipőnek tartom, így a Margitszigeti futásaimhoz tavasszal tökéletes lesz. Nem mellesleg igazán illik hozzám ez a cipő – a fekete-rózsaszín kedvenc színkombinációm. :)

Az első futó edzésem adatait pedig fel is töltöttem a Nike+ oldalra és egy ilyen kis szuper grafikont kaptam. A grafikon mutatja az edzés idejét, a megtett távot, az átlag sebességet és az elégetett kalóriák számát. Illetve tudod saját magadnak értékelni az edzést smileykkal, hogy mennyire bírtad jól. Sőt azt is meg tudod jelölni terepen futottál, vagy gépen.

Ezentúl az összes futásomat fel fogom tölteni, mert érdekes lesz látni számokban a fejlődést.