Magamról ★ web: zelenij.hu, trxedzo.hu ★ e-mail: linda@zelenij.hu ★ facebook: facebook.com/edzesrefel

Eszedbe ne jusson diétázni!

karacsonyi diéta

Hamarosan itt a karácsony, amikor mindenkinek felszabadultan kéne örülnie a rokonságnak és hogy végre lesz 3 nap pihi. Ehelyett a legtöbben rágörcsölnek a kaja és edzés kérdésre. Többen is kérdeztétek tőlem, hogy mi legyen az étrendjükkel és az edzéstervükkel. Én azt mondom, hogy ebben a 3 napban lehet lazítani elvégre ünnep van.

Persze lehet mondani, hogy az év minden időszakában lehet találni okot az ünneplésre, szülinapok, névnapok, húsvét, stb. És ez így is van. De meg kell találni az egyensúlyt és ügyesen kell lavírozni, nem szabad senkit sem megbántani és főleg egy diéta miatt nem szabad elfelejteni élni.

Saját bőrömön tapasztaltam ki. Amikor belevágtam én bizony eldöntöttem, hogy nem eszek félre soha. És minden ünnepre, utazásra, stb. vittem a saját kis kajámat és titokban irigykedtem a többiekre és igyekeztem nyugtatni magamat, hogy egy nemesebb célért küzdök.

Persze így is van, de ismétlem aranyközépút. Azóta elosztottam magamban az ünnepeket/eseményeket. Először is a névnap nem ünnep, vagy csak mini ünnep, így akkor nem kell mellé enni, még ha össze is ül a család. Amúgy is jó esetben a család elég gyakran összeül.

Szülinap… A sajátodat azért csak meg lehet ünnepelni egy kis extra kajálással, de csak mértékkel. A rokonságét lehetőleg ne (főleg ha a szűk család is van vagy 10 fő). Esetleg lehet a családdal egyezkedni, hogy kis husi és sali jöhet, de sütit nem eszel. Így senki nem sértődik meg és a diétád is megmarad.

Húsvét – a tojás, főleg sárgája nélkül full diétás, egy jó minőségű sonka sem okoz túl nagy károkat. Mértékkel ez is elmegy, édesség persze felejtős.

karacsonyi diéta

Ám amikor tényleg nem érdemes fogyókúrázni az a karácsony és a nyaralás.

Az évnek ezt a két részét várja az ember. Ezeknek az eseményeknek köszönhetően éljük túl az egész évet. Előtte mindig van mit várni, van értelme gürcölni, ha pedig vége, feltölt minket a következőig. Hála a karácsonynak nem utáljuk annyira a telet, a hideget és az állandó sötétséget, a nyár pedig amúgy is felemelő, hát még egy nyaralás. És nehogymár a fa mellett ülve (legyen az karácsony vagy pálma) azon kelljen stresszelni, hogy nem eheted meg azt az egy falatot, amit úgy kívánsz.

Lazíts hát az ünnepek alatt, januártól pedig térj vissza a sporthoz és az egészséges életmódhoz. Ha nagyon nem bírsz magaddal és a lelkiismereteddel, akkor az elkövetkezendő napban kicsit vegyél vissza a szénhidrátból.

Nem mellesleg sok ételt diétásan is el tudsz készíteni, vagy akár diétás bejglit is lehet venni. Nálunk az lesz, mert én is vigyázok és nagypapám is cukros. Sőt, diétás lisztmentes sütit is sütök, amit mindketten bátran ehetünk. A süti receptjét itt találod. A két ünnep között pedig egy másik sütés nélküli finomságot próbálok ki. Igaz abban lesz szénhidrát, de szilveszterre belefér. Úgyis letáncolod. :)

Fontos! A karácsonyig maradt napokban ne éhezz, mert ha rászabadulsz a kajára sokkal többet fogsz enni és nagyobb kárt okozol magadnak.

Summa summarum, eszedbe ne jusson karácsonykor diétázni, mert csak csalódás lesz az ünnep és a diéta is. Azon se bukj ki, hogy zárva az edzőterem, tornázz otthon ha bűntudatod van. De inkább csak lazíts végre, januártól úgyis jön újra a hajtás.