Magamról ★ web: zelenij.hu, trxedzo.hu ★ e-mail: linda@zelenij.hu ★ facebook: facebook.com/edzesrefel

Anyagcsere gyorsítás a fogyás kulcsa

Diéta során gyakran felmerülő probléma az anyagcsere lassulása, mert sokan még mindig koplalással próbálnak fogyni, megfelelő tápanyag bevitel helyett. De ezenkívül az anyagcsere sebességét több tényező is meghatározza.

Az anyagcsere sebessége jelentősen függ az életkortól. Azt mondják 40 éves kor felett minden 10 évben átlagosan 5%-kal csökken az anyagcsere sebessége, az ülő életmódot folytató emberek esetében.

Emellett függ az ember nemétől is. A lassú anyagcsere a nőket jelentősebben érinti. Ez azért van, mert a férfiak nyugalmi állapotban általában több kalóriát égetnek el  – ennek oka részben a rajtuk lévő nagyobb izomtömeg. Mindezek mellett befolyásolja még a genetika és a pajzsmirigy működése is.

De mivel is tudnád felpörgetni az anyagcserédet?

Megfelelő étkezés: Napi többszöri (kb. 3 óránként) MINŐSÉGI kis étkezésekkel, egész nap pörgésben tarthatod az anyagcserédet. Indításként pedig sose hagyd ki a reggelit, mert ezzel nemcsak a napot, de az anyagcserédet is elindítod.

Edzéssel: A kardió, aerob és súlyzós edzés után is intenzitás függvényében még órákig pörög az anyagcseréd.

A legjobb megoldás a teljes testes edzés, hisz ez magasabb kalória felhasználást eredményez és nagyon szépen megemeli alapanyagcserénket.

És ha már ez sem segít?

Szűztea kapszula: A szűztea sima teacserjéből készül, azért “szűz” a neve, mert a legfiatalabb leveleket szedik le és érintetlenül, mindenféle kezelés és beavatkozás nélkül megszárítják, azaz “szűz” marad.

A szűztea növeli a koncentrációs és a teljesítőképességet, serkentő hatással van szervezetedre és az agyműködésedre is.

A szűztea kapszula tehát jórészt zöldteát tartalmaz, ami nemcsak anitoxidáns, de erősen pörgeti az anyagcserét is. Fontos, hogy vesegyulladás, terhesség és szoptatás ideje alatt a tabletta nem alkalmazható! Illetve hosszútávon én nem javasolnám, mert könnyű rászokni. Inkább alkalmi megoldásnak javasolnám, hashajtó gyógyszerek helyett.

CLA: A CLA, más néven konjugált linolénsav, az egyik legfontosabb omega-6 zsírnak – a linolénsav – egyik formája. A CLA zsírsav egy természetesen előforduló tápanyag, amely megtalálható a marhahúsban, tejben, sajtban, pulyka- és bárányhúsban. Ám azért kell kiegészítő formában alkalmazni, mert a szükséges mennyiség eléréséhez rengeteget kellene enni a fenti ételekből.

A CLA beindítja a szervezet zsírégetését, szabályozza a zsír és fehérje anyagcserét, növeli egy adott mennyiségű táplálék hatékonyságát, növeli az izomtömeget és jelentősen csökkenti a testzsírt.

MCT vagy lenmagolaj: Az elhízás megelőzésére, vagy fogyás érdekében sokan  a low carb diéta mellett alacsony zsírtartalmú diétát is követnek. Ezzel az a baj, hogy így a jó zsírsavak sem kerülnek be a szervezetbe, amik viszont szükségesek az általános jó egészségi állapothoz és az anyagcseréhez is.

A lenmagolaj hatására a szervezet koleszterinszintje csökken, amelynek következtében a szívbetegség, az anginás mellkasi fájdalom és a magas vérnyomás kialakulásának lehetősége is mérséklődik.

Az MCT vagy a lenmagolaj alkalmazása igen egyszerű. Étkezéssel együtt kell bevinni, kb. 15-45 ml olajat. Ez 1-3 teáskanálnyit jelent. Aki nem bírja magában lenyelni, teheti salátához vagy protein turmixhoz is. Én simán egy evőkanálnyit eszem naponta és le van tudva a gond.

Vigyázat az MCT wc-re futást eredményezhet, így csak óvatosan az adagolással.