Magamról ★ web: zelenij.hu, trxedzo.hu ★ e-mail: linda@zelenij.hu ★ facebook: facebook.com/edzesrefel

Alapozó edzések és egyebek


No ismét itt az ideje (pontosabban végre van egy kis időm), hogy beszámoljak az elmúlt időszakról.  Természetesen nem unatkoztam túl sűrűn, a sok edzés és edzéstartás során – szerencsére mind a kettő jól megy.

Ami a munkát illeti, tavasszal megyek egy új tanfolyamra, február végén pedig egy szuper workshopra. Fontosnak tartom a folyamatos tanulást, mert attól még senki nem lett jó szakember, hogy egyszer lefogyott, vagy valamikor végig csinált egy darab okj-s tanfolyamot.
Minkét képzésről beszámolok, mert elég izgalmasnak ígérkezik és újabb lehetőségeket biztosít nekem és a tanítványaim számára is. 😉

Egyébként nem rég lezajlott a 2013-as mtb szezonról visszamaradt díjátadó is, amiben én is érdekelt voltam. A Nyugat maraton kupa sorozatban a rövid táv, felnőtt női korcsoportjában összetett 2. helyen végeztem, így szert tettem még egy kupára. Így a felkészülés közepén nem rossz motiváció, ha kicsit emlékeztetik az embert, milyen kellemes érzés is egy versenyen jól szerepelni és miért is szenved az ember lánya a görgőn.  :)

A múltkor meséltem a TRX-s edzéseimről és hogy a fitlabda mennyire jó lehetőségeket rejt. Ezért vettem itthonra egy kisebb labdát és előkerestem a régi nagyobbat, így a görgős edzések végén csinálok pár gyakorlatot. Úgy érzem részben ennek köszönhetően sokat fejlődött az egyensúlyom. Kifejezetten éreztem mikor legutóbb volt szerencsém ónos eső után, hóban bringázni a Hármashatárhegyen. Csak egy kisebb talajmintát vettem, mikor ráfordultam egy általam havasnak vélt lejtőre, amiről kiderült, hogy az full jég. Sem nekem, sem a bringámnak nem történt semmi baja. De legalább azóta kb semmit, nem érzek csúszósnak. :)

Ja és üzenném azoknak akik végig mozizták a  „korcsolya mutatványomat” és azt, hogy elgurult a kulacsom, amit nem vettem észre és nem szóltak, hogy köszönöm szépen. És annak aki elvitte a használt kulacsomat, mire visszamentem, hogy gratulálok.  😉

Tehát visszatérve a lényeghez nemcsak az egyensúlyom fejlődött sokat, de némileg az erő is jött hála a kondis edzéseknek. A láb napokon nagyon odateszem magam. Nem csinálok sok gyakorlatot, de azt több körben és alacsonyabb ismétlésszámban, a lehető legnagyobb súllyal.

Számomra az egyik legfontosabb gyakorlat a guggolás szabad súllyal és szigorúan öv nélkül. Valószínűleg az öv plusz 10-20kg-t jelentene, de azt szeretném, hogy a saját izmaim dolgozzanak, ne pedig az öv. A hát izomzata amúgy is kiemelten fontos, hogy erős legyen.

Szóval 6-8 körben csinálom:
guggolás
merevlábas felhúzás
combfeszítés gépen
combhajlítás gépen.
Pluszban pedig szoktam egylábas guggolást (pistol squats) csinálni, ami kapaszkodás nélkül is egész jól megy már.

Ráadásul a kitűzött versenysúlyom is alakul, mindenféle drasztikus megvonás nélkül. Már csak 1 kg-ra vagyok céltól és még elég sok időm van az első versenyig.

Egyelőre úgy fest, minden jól fog alakulni a szezonban. Versenyek jövök. :)