Magamról ★ web: zelenij.hu, trxedzo.hu ★ e-mail: linda@zelenij.hu ★ facebook: facebook.com/edzesrefel

A rendszeres sport oldja a depressziót

Azt mindenki tudja, hogy téli időszakban megnő a depressziósok száma. Ez nagyban köszönhető az állandó hidegnek és szürkeségnek is. Bizony a téli depresszió orvosilag is elismert fogalom.

Téli depresszió általában a 20 év feletti lakosság 20 százalékát érinti valamilyen enyhébb formában, de igen kis százalékban nagyon komoly, egészséget veszélyeztető tünetei is lehetnek az állapotnak.

Tünetei az alábbiak lehetnek: az étvágy megváltozása, vágyakozás az édes íz után, hízás, szédülés, a teljesítőképesség csökkenése, az összpontosítás hiánya, aluszékonyság, ingerlékenység, társasági események elkerülése.
Ha hagyjuk eluralkodni magunkon ezeket a tüneteket garantált, hogy tavaszra sem lesz jobb a közérzetünk. A fáradtság (= kevesebb vagy nulla mozgás) és a sok édesség (= extra zsírpárnák) nemcsak a lelkünkön, hanem a testünkön is nyomot hagy. A plusz kilóknak és a narancsbőrnek valószínűleg senki sem fog örülni, így a téli nyomott kedvet csak tovább fogja fokozni a tükörben látott kép.

Mi a megoldás?

Egy 1970-es években készített vizsgálat eredményei szerint a rendszeres mozgás abbahagyását követően, másfélszeresére nő a depresszió előfordulási gyakorisága azokhoz képest, akik évtizedeken át megőrzik a rendszeres mozgásprogramot.

Jóval frissebb kutatások is ezt bizonyítják: (American College of Sports Medicine, 2010) a depresszió és szorongás kezelésében a rendszeres testmozgásnak jótékonyan hat. Az edzés javítja az alvást, az általános közérzetet, hangulatot és nem utolsósorban növeli az önbizalmat és az önértékelést.

Röviden tehát irány az edző terem és “Edzésre Fel!”.

Jó szolgálatot tehet még a:
– Halolaj
– B-vitamin
– C-vitamin
– D-vitamin
Nekem télen a jó kis napfény hiányzik a legjobban.  Így rendszeres sport mellett egy kis extra D vitamin pótlás és időnként egy kis szoli velem csodákra képes. Ha szeretnél te is jókat edzeni én segítek benne! Edzésre fel!